کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

به غم کسی اسیرم که ز من خبر ندارد

به غم کسی اسیرم که ز من خبر ندارد
عجب از محبت من که در او اثر ندارد


غلط است اینکه گوید بدلی ره است دلرا
دل من ز غصه خون شد،دل او خبر ندارد.

 

"ناشناس"

-------------------------------------------------------

 

پ.ن: با جستجوی این شعر در گوگل می بینیم که برخی به نام یک شاعر قدیمی ثبت کرده اند (نامش را نمی آورم که اینجا نیز به همان نام یک وقت در سرچ گوگل نیاید!) و یا نام "لا ادری" و یا "حکیم لا ادری" پای شعر نوشته شده. با جستجوی در گوگل توضیح جالبی در مورد لا ادری (La Adree) پیدا کردم که در ذیل می آورم:

قدیم وقتی اشعاری را در کتابها ذکر می کردند که سراینده آن مشخص نبود، به جای نام شاعر می نوشتند:

«لا ادری»؛ یعنی «نمی دانم».

منبع: http://alirezaayatollahi.persianblog.ir/post/67/

 

همچنین در لغت نامه دهخدا در مورد لا ادری چنین آمده است:

لا ادری ] اَ ] (ع جمله ٔ فعلیه) (از: حرف لا و صیغه ٔ متکلم وحده ٔ اَدری) به معنی ندانم ، نمیدانم . و آن کلمه ای است که در عقب بیتی یا قطعه ای از شعر گذارند آنگاه که گوینده را ندانند.

نظرات 10 + ارسال نظر
اسا جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:36 ب.ظ

... چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 08:03 ب.ظ

وحشی بافقی از ایشونِ این شعر قشنگ

رضا یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 12:56 ب.ظ

سلام
این شعر از وحشی بافقی است

نه عزیز جان. اگر برای وحشی بافقی بود در سایت گنجور به نام وحشی ثبت می شد.

مجید سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 03:14 ب.ظ http://majedparandoosh4@gmail.com

به غم کسی اسیرم که زمن خبر ندارد

VampireLove دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:58 ق.ظ

رفتی، در و دیوار اتاقم قفسم شد
حس خفگی بغض گلو هم ‌نفسم شد
تو بی من و من با یاد تو شکستم
آویخته بر دار تو انگار نه انگار

نادر دوشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 12:09 ق.ظ

سلام
این شعر از وحشی بافقی است و کامل آن اینچنین است:

زیبا محمدی شنبه 13 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 10:52 ق.ظ

زیبا! نگاهم کن، نگاه تو امان است
خورشید چشمانت مرا هم سایبان است

ای عصمتِ خلوت نشینِ باستانی!
آغاز تو، آغاز تکوینِ جهان است

زیبا! ببین من خانه ای دارم پر از مِهر
فرشم زمین و سقفِ خانه آسمان است

می آیی از آن دورها تا خانه ی من؟
تا خانه ای که بی تو همرنگِ خزان است؟!

هدى سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 07:51 ب.ظ

بسیار زیبا
از من عبور می کنی و دم نمی زنی
تنها دلم خوش است که
شاید ندیده ای

قیصر امین پور

ساغر سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 03:04 ب.ظ

توضیح جالب و مناسبی بود. ممنون

تی تی سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 02:52 ب.ظ

من دنبال میکنم وبلاگتون رو..
ممنون بخاطر این وبلاگ زیبا

تی تی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد