کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

برایم آفتابگردانی پست کن

برایم آفتابگردانی پست کن

در پاکتی مهر و موم

تا روشنی در میان راه هدر نرود!

آدرس همان همیشگی ست

و " من النور الی الظلمات..." را

تمام پستچی ها بلدند!

 

بیش از آنچه فکر کنی تاریکم

و هر چه به پاهایم نگاه می کنم

چیزی نمی بینم...

دست هایم را نمی بینم

خودم را نمی بینم

و چشم هام گذرگاهی مرزی ست

تا محموله ی نور

به مقصدش برسد

 

برایم آفتابگردانی پست کن

همراه با کمی بوته های یاس

و اطلسی البته!

من تاریکم عزیزم

گوشت و پوست و استخوانم

با پاییز عجین شده است

و نور و عطر و رنگ از آن توست!

 

به پستچی ها اعتماد کن

و با گل هایی که گفتم

کمی از زیبایی ات را درون پاکت بریز.

 

"حمید جدیدی"


نظرات 4 + ارسال نظر
مهتاب پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 09:28 ب.ظ

شخصیت هایی در من اند

که با هم حرف نمی زنند

که همدیگر را غمگین می کنند

که هرگز دور یک میز غذا نخورده اند

شخصیت هایی در من اند

که با دست هایم شعر می نویسند

با دست هایم اسکناس های مرده را ورق می زنند

دست هایم را مشت می کنند

دست هایم را بر لبه ی مبل می گذارند

و همزمانکه این یکی می نشیند

دیگری بلند می شود


شخصیت هایی در من اند

که با برف ها آب می شوند

با رودها می روند

و سال ها بعد

در من می بارند..

شخصیت هایی در من اند

که در گوشه ای نشسته اند

و مثل مرگ با هیچ کس حرف نمی زنند


شخصیت هایی در من اند

که دارند دیر می شوند

دارند پایین می روند

دارند غروب می کنند

و آن یکی هم نشسته است

رو به روی این غروب،چای می خورد

شخصیت هایی در من اند

که همدیگر را زخمی می کنند

همدیگر را می کشند

همدیگر را

در خرابه های روحم خاک می کنند


من اما

با تمام شخصیت هایم

دوستت دارم

مونا چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 09:26 ب.ظ http://suznak.ir

چه زیبا اونایی که شعر مینویسن روح لطیفی دارن میشه منو لینک کنی با عنوان هانیه توسلی

مر یم چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 05:38 ب.ظ

تولدت مبارک نیما جان .

مرسی مریم جان

بهار چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 05:50 ق.ظ

باور کن میخواهم
اما فراموش کردنت،کارِ من نیست
هزاران بار خواستم
تصمیم گرفتم
خمارى ات را کشیدم
نشد اما جانم...
دوست داشتنِ تو ثابت کرد،
که همیشه،
خواستن،توانستن نیست!
#علی_قاضی_نظام

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد