کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

روشن از پرتو رویت - حافظ

روشن از پرتو رویت نظری نیست که نیست

منت خاک درت بر بصری نیست که نیست


تا دم از شام سر زلف تو هر جا نزنند

با صبا گفت و شنیدم سحری نیست که نیست


"حافظ"

 

"برگرفته از کانال شعر باران دل"

 

متن کامل شعر در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب ...

تمام شعر ها دروغند - محسن حسینخانی

تمام شعر ها دروغند

دروغی خنده دار!

باد چه کار دارد به موهای تو!

باران به خاطره ات!

من به چش مهایت!

اصلا آ نقدر ها هم که فکر می کردم

زیبا نیستی

تمام شعرها دروغند

دروغی خند هدار

مثل همین شعر

 

"محسن حسینخانی"

از کتاب: بهار نارنج

دنیا خیال می کند - محسن حسینخانی

دنیا خیال می کند گمت کرده ام

دنیا جای کوچکی ست

برای کسی که واقعا عاشق است

پیدا کردن سوزن

از انبار کاه

کار سختی نیست

وقتی آهنربایی قوی در سینه ات باشد.

 

"محسن حسینخانی"

از کتاب: بهار نارنج




خرید اینترنتی کتاب: انتشارات ایهام

حالا که آمده ای - محمدرضا عبدالملکیان

حالا که آمده ای
چترت را ببند
در ایوان این خانه
جز مهربانی نمی بارد

 

"محمدرضا عبدالملکیان"

پیوسته دلم ز جور - شیخ بهایی

پیوسته دلم ز جور خویشان، ریش است
وین جور و جفای خلق، از حد بیش است
بیگانه به بیگانه، ندارد کاری
خویش است که در پی شکست خویش است.

 

"شیخ بهایی"

بگو دوستت دارم - محسن حسینخانی

بگو دوستت دارم

و بگذار این جمله تا زیر خاک هم با ما بیاید

این بار درختی شویم

که شاخه هایش انگشتان من باشد

بر گهایش موهای تو

بگو دوستت دارم

تا فردا همه باور کنند

آواز دو پرنده که در قلب درختی می خوانند

چیزی جز دوستت دارم نیست.

 

"محسن حسینخانی"

از کتاب: بهار نارنج

صدای خنده های تو - محسن حسینخانی

صدای خنده های تو

افتادن تکه های یخ است

در لیوان بهار نارنج

بخند

می خواهم گلویی تازه کنم.

 

"محسن حسینخانی"

از کتاب: بهار نارنج