کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

ای صبا گر بگذری بر زلف - عطار

ای صبا گر بگذری بر زلف مشک افشان او
همچو من شو گرد یک یک حلقه سرگردان او

"عطار"


ای صبا گر بگذری بر زلف - عطار

ای صبا گر بگذری بر کوی - ناشناس

ای صبا گر بگذری
بر کوی مهرافشان دوست
یار ما را گو سلامی،
دل همیشه یاد اوست.

"ناشناس"



اشعار مشابه:

ای صبا گر بگذری بر زلف مشک افشان او  (عطار)

بازت داشتم از رفتن - رضا کاظمی

بازت داشتم از رفتن
با سِحر آوازهای نخوانده
و نرمای ابرهای نباریده
اما... رفتی.
 
از میان شکسته های آینه
و تکه های آفتاب
بر پلی از رنگین کمان گذشتی، رفتی.
 
رفتی تا ماه
تا گل سرخ
تا سحر آواز پرنده ای
که از دور تو را می خواند
و من ماندم
در هراس آوازهایی که دیگر نمی بارند
و ابرهایی که
دیگر نمی خوانند!
 
"رضا کاظمی"

مرا از همین فاصله‌ دوست بدار - شیما سبحانی

مرا از همین فاصله‌ دوست بدار
تا به امکان پرنده شدن نزدیک شوم
به تخیل دیدار
به تصور آشنای دیوانگی
کنون که ناگزیرِ فاصله‌ایم
و اگر نبودیم شاید روزی بیدار می‌شدیم
و از اسارت این عشق می‌مردیم
من به آرزوهای نرسیده مومنم
مرا از همین فاصله دوست بدار
کنون که ناگزیرِ فاصله‌ایم

"شیما سبحانی"

با من هزار نوبت اگر - سعدی

با من هزار نوبت اگر دشمنی کنی
ای دوست همچنان دل من مهربان توست.

"سعدی"
 
برگرفته از کانال: باران دل
@baran_e_del


سعدی - با من هزار نوبت اگر دشمنی کنی