کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

در کاسه ی وصل تو - حسین منزوی

در کاسه ی وصل تو اگر زهر دهندم

خوش تر که به پیمانه ی هجران تو، قندم

 

"حسین منزوی"

مجموعه اشعار / انتشارات نگاه


در من بپیچ باد دیوانه - راحله شوقی

در من بپیچ باد دیوانه

تنها در تو رها خواهم شد

در من بپیچ تا آسمان

در پرواز مرغان دریایی

و رقص طلایی گندمزار

در من بپیچ باد دیوانه

با گیسوانم چنگ بنواز

با من برقص

در کرانه ها

مرا به دورها ببر

مثل یک پرواز

در من بپیچ باد دیوانه

 

"راحله شوقی جمیل"

زیبایی تو - راحله شوقی

زیبا،

زیبایی تو

کلمات را گیج می کند

 بوی تنت در شش هایم

رد انگشتانت بر انحنای تنم

آه! در تمام آنها دوستت دارم پیداست

 می خواهم با تو باشم

تا توقف زمان

در آب های روان

تا لمس تو در کنار گوش ماهی ها

تا جام، تا بوسه

و نوشیدن شهد تو از منافذ تنت

تا رهایی

می خواهم با تمام کلمات خداحافظی کنم

و تو را به بزم عیش گل و پروانه دعوت کنم

آیا می گذری از جشنی

که در رگهایم بر پاست؟

 

"راحله شوقی جمیل"

آثار چاپ شده:

رقص با درنا / نشر آثار برتر / 1398 

مشتی توت نارس / نشر آثار برتر / 1400

گر بیایی دهمت جان

گر بیایی دهمت جان

ور نیایی کشدم غم

من که بایست بمیرم

چه بیایی، چه نیایی.

 

"ناشناس"

 

پی نوشت: این شعر را در فضای مجازی به نام سعدی منتشر کرده اند که ظاهرا صحیح نمی باشد.

از یاد تو برنداشتم دست - شهریار

از یاد تو برنداشتم دست هنوز

دل هست به یاد نرگست مست هنوز

 

گر حال مرا حبیب پرسد گویید

بیمار غمت را نفسی هست هنوز

 

"شهریار"


خیال آمدنت دیشبم - هوشنگ ابتهاج

خیال آمدنت دیشبم به سر می زد

نیامدی که ببینی دلم چه پر می زد


به خواب رفتم و نیلوفری بر آب شکفت

خیال روی تو نقشی به چشم تر می زد


شراب لعل تو می دیدم و دلم می خواست

هزار وسوسه ام چنگ در جگر می زد 


زهی امید که کامی از آن دهان می جست

زهی خیال که دستی در آن کمر می زد


دریچه ای به تماشای باغ وا می شد

دلم چو مرغ گرفتار بال و پر می زد


تمام شب به خیال تو رفت و می دیدم

که پشت پرده ی اشکم سپیده سر می زد.


"هوشنگ ابتهاج"