کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

چه‌قدر شبیه خواب‌های من بودی - یغما گلرویی

چه‌قدر شبیه خواب‌های من بودی
در پشت‌بام تابستان‌هایی که

به هفت‌سنگ و گرگم به هوا می‌گذشتند...

گفتم: "ـ سلام!"
و می‌دانستم
سرنوشت من دگرگون شده است!

 

"یغما گلرویی"

 

از کتاب: باران برای تو می بارد


متن کامل شعر


تماشایت می‌کردم - یغما گلرویی

تماشایت می‌کردم با چشمانی که
لهجه ی بوسه داشتند...

 

"یغما گلرویی"


صدای تو - منوچهر آتشی

صدای تو
از سایه سوی نیستان می آید
و گل می دهد در هیاهوی باران

صدایت
یکی نرگس نوشکفته است
که از پشت رگبار می ایستد روبروی نگاهم
و عطری هوسناک بالا می آید در آهم

تو می گویی و لاله می روید از سنگ
تو می گویی و غنچه می جوشد از چوب
تو می گویی و تازه می روید از خشک
تو می گویی و زنده می خیزد از مرگ

صدای تو از سایه سار نیستان می آید
و گل می دهد از گل زخمی بعد رگبار
و در آب می ایستد روبروی نگاهم
صدای تو می بارد و زنده ام من


"منوچهر آتشی"

هر کسی را هوسی در سر - سعدی

هر کسی را هوسی در سر و کاری در پیش

من بی‌کار گرفتار هوای دل خویش

 

ای که گفتی به هوا دل منه و مهر مبند

من چنینم تو برو مصلحت خویش اندیش

 

"سعدی"

 

برگرفته از کانال: باران دل

@baran_e_del

 

چو در غم تو جز جان چیزی دگرم نبود - عطار

چو در غم تو جز جان چیزی دگرم نبود

پیش تو کشم کز تو غمخوارترم نبود

 

پروانه تو گشتم تا بر تو سرافشانم

خود چون رخ تو بینم پروای سرم نبود

 

"عطار"

 

برنیامد از تمنای لبت کامم هنوز - حافظ

برنیامد از تمنای لبت کامم هنوز

بر امید جام لعلت دُردی آشامم هنوز

 

نام من رفته‌ست روزی بر لب جانان به سهو

اهل دل را بوی جان می‌آید از نامم هنوز

 

ای که گفتی جان بده تا باشدت آرام جان

جان به غم‌هایش سپردم نیست آرامم هنوز.

 

"حافظ"

 

برگرفته از کانال: باران دل

@baran_e_del



متن کامل شعر در ادامه مطلب

  

ادامه مطلب ...