کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

حکایت باران بی امان است

حکایتِ بارانِ بی امان است
این گونه که من
دوستت می‌دارم ...
 
شوریده وار و پریشان باریدن
بر خزه ها و خیزاب‌ها
به بی‌راهه و راه‌ها تاختن
بی‌تاب ٬ بی‌قرار
دریایی جستن
و به سنگچین باغ بسته دری سر نهادن
و تو را به یاد آوردن

حکایت بارانی بی‌قرار است
این گونه که من دوستت می‌دارم ...

"محمد شمس لنگرودی"
 


درباره شاعر:

محمد شمس لنگرودی (زاده ۲۶ آبان ۱۳۲۹) شاعر معاصر ایرانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران است. او فرزند آیت‌الله جعفر شمس لنگرودی است که مدت ۲۵ سال امامت جمعه لنگرود را بر عهده داشت. وی استاد دانشگاه بوده و تاریخ هنر درس می‌دهد، و به همراه حافظ موسوی و شهاب مقربین مدیر انتشارات آهنگ دیگر می‌باشد.

شمس لنگرودی سرودن شعر را از دهه پنجاه آغاز کرد. نخستین دفتر شعرش رفتار تشنگی در ۱۳۵۵ منتشر شد، اما پس از انتشار مجموعه‌های «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» در اواسط دهه شصت به شهرت رسید. «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» مجموعه اشعار پنجاه و سه سالگی اوست.

---------------------------------

گفتگو با شمس لنگرودی - بی بی سی:  اینجا

نظرات 10 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 12:40 ق.ظ

خیلی زیبا بود. از جمله شعرهایی که دوست داری به کسی که دوستش داری هدیه بدی

دنیا پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1396 ساعت 06:51 ب.ظ

کوچه باغ شعرپراززیبایی

داود سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 01:32 ب.ظ

بهترین شعر نو تصویری ک تا حالا خوندم
مثل احساس ی عاشق
ممنون

علیرضا جمعه 21 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 06:36 ب.ظ

مارال دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 09:45 ق.ظ

خیلی میگردم ولی نمیتونم دانلودش کنم

خام محمدی دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:48 ق.ظ

افتخار می کنم که در عصر چنین شاعرانی زندگی می کنم .

فرشته حیدری پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:32 ب.ظ

من عاشق شعرم شعر میگم اما کم پیش میاد از شعرا خوشم بیاد اما واقعا لذت بردم مرسی از اینکه برامون گذاشتی

شادی دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:45 ب.ظ http://www.soote-delann.blogfa.com

نیما ی عزیز سلام
الان داره بارون میاد و من ب طور خیلی اتفاقی وبلاگت رو پیدا کردم
از اول تا آخرشو خوندم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم همچی عالی بود آهنگ وبلاگت هم عالیه
نمیدونم چجوری بگم خیلی حال خوبی دارم الان

مرسی واسه ی این همه حس خوب

بونو یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:19 ب.ظ http://filmfan.blogfa.com/

زیبا بود ممنون

رویا دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:16 ب.ظ http://www.romantick.blogfa.com

باران باشد

تو باشی

یک خیابان بی انتها باشد

به دنیا می گویم

خداحافظ...!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد