کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

رفع فیلتر وبلاگ!

مراحل رفع فیلتر از سایت یا وبلاگ:


 

 

1- به آدرس زیر می روید:

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه:

http://internet.ir/

 

2- در صفحه مورد نظر بر روی لینک زیر کلیک می کنید:

درخواست رفع فیلتر:

http://rafefilter.internet.ir/index.html

 

3- از شما خواسته می شود که اگر قبلا سایت یا وبلاگ خود را ثبت نکرده اید آنرا در ستاد ساماندهی ثبت کنید:

ستاد ساماندهی (وابسته به وزارت ارشاد):

http://samandehi.ir

برخی منابع نوشته بودند که وبلاگ نیاز به ثبت ندارد. اما خب تا جایی که ما دستگیرمان شد و از ما هم خواستند، این بود که وبلاگ نیز باید ابتدا به ساکن ثبت شود.

 

(ادامه در ادامه مطلب)


یک نکته و توصیه بسیار مهم:

اگر می خواهید وبلاگتان دچار فیلتر اتوماتیک نشود، از گذاشتن لینک های فیلتر شده در وبلاگ خودداری کنید.

 

4- بعد از طی مراحل ثبت سایت، ایمیلی حاوی لینک فعال سازی برای شما ارسال می شود. در مرحله بعد وقتی با نام کاربری خود وارد سایت ساماندهی می شوید، باید روی گزینه اسال پیامک کلیک کنید تا مرحله ثبت سایت شما نهایی شود. اگر پیامک ارسال نشد (که برای ما عمرا ارسال نشد!) می توانید با شماره: 4-02188846960 (واحد فنی و پشتیبانی) تماس بگیرید تا مشکل را رفع کنند (که ما تماس گرفتیم و پاسخگو بودند).


5- پس از ثبت سایت، کار شما با ستاد ساماندهی وابسته به وزارت ارشاد تمام شده و از این به بعد باید داستان رفع فیلتر را از مجددا طریق سایت قوه قضائیه پیگیری (دادستانی) کنید. مجددا به آدرس زیر رفته:

http://rafefilter.internet.ir/index.html

و روی گزینه «پیگیری رفع فیلتر سایت ایرانی» کلیک کنید. نام کاربری و کلمه عبور (ثبت شده در ستاد ساماندهی) را وارد نمایید تا درخواست شما ثبت شود.

در مورد سایت قوه قضاییه هم اگر مشکلی داشتید می توانید با شماره :02138582314 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید. (اینجا هم ما تماس گرفتیم و پاسخگو بودند. البته ناگفته پیداست که برای هر دو مورد تماس ذکر شده کلی اشغالی و ممارست داشتیم تا موفق شدیم)


6- پس از ثبت درخواست، سایت شما در نوبت بررسی قر گرفته و شما از این به بعد باید در نوبت های بعدی با همان نام کاربری وارد سیستم شده و پیامهایی را که سیستم برای شما در زیر قسمت «وضعیت – اقدام» قرار می دهد مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام نموده و مراحل بعدی را طی نمایید.


7- در مراحل بعدی، مواردی را که باعث فیلتر شدن سایت یا وبلاگ شما شده، برای شما پیام می کنند. (در زیر همان قسمت «وضعیت – اقدام») که شما باید آن موارد را از وبلاگتان حذف و یا مشکل را رفع نمایید.


8- پس از رفع موارد از طرف شما، مجددا در نوبت بررسی قرار گرفته و در مرحله بعد پیامی برای شما ارسال می شود مبنی بر تایید تعهد نامه.


9- پس از تایید تعهد نامه توسط شما، وبلاگ شما در نوبت رفع فیلتر نهایی قرار گرفته و پس از چند روز و طی مراحل اداری رفع فیلتر می شود.

تمام


یک نکته بسیار مهم:

تا جایی که ما در این تجربه دستگیرمان شد، بعضی از موارد فیلترینگ مربوط به محتوای پست یا وبلاگ نیست بلکه مشکل اصلی در درج لینکهای غیر مجاز است. مثلا در مورد وبلاگ بنده کتگوری اوشو و عباس معروفی را بعنوان موارد مشکل دار که باید حذف شوند ذکر کرده بودند. این سوال برام پیش اومد که از این دو ادیب در بسیاری از وبلاگهای دیگر هم مطلب ارائه شده پس چرا آنها فیلتر نشده اند!؟ جوابی که به آن رسیدم این بود که من برای هر دوی اینها در داخل برخی پستها آدرس سایتشان را لینک کرده بودم. ظاهرا اصل مشکل همینجاست: قرار گرفتن لینکهای غیر مجاز و فیلتر شده در وبلاگ.

چون حدس زده بودم که مشکل اصلی از لینکها است نه اسامی و محتوا، در نتیجه لینکها را حذف کردم و اسامی را هم موقتا تغییر دادم تا مراحل رفع فیلتر تکمیل شود. که البته امیدوارم تشخیص بنده درست بوده و با وجود اسامی و محتوا یک بار دیگر گرفتار فیلترینگ نشویم!


و سایر نکات مهم دیگر:

1- کل مراحل رفع فیلتر برای وبلاگ من حدود یک ماه طول کشید. اگر حدود یک هفته ای را که بنده در پیگیری ها و یا گیج زدن در هفت خوان! رفع فیلتر تعلل داشتم، کنار بگذاریم، بنظر می رسد که حدود دو تا سه هفته مرحال رفع فیلتر طول می شکد.


2- یک نکته مهم و البته تاسف برانگیز اینکه هر دو سایت مربوط به وزارت ارشاد و قوه قضائیه از ضعف ها، مشکلات و خصوصا ابهامات بسیاری در راهنمایی و طی مراحل برخوردارند که پروسه رفع فیلتر را کمی دشوار می کند. بعضا کاربر گیج و سردرگم می شود. خصوصا اینکه برخی از لینکهای ارائه شده در صفحات مختلف کار نمی کنند. مثلا در جایی به شما گفته می شود که برای رفتن به مرحله بعدی و ادامه کار بر روی لینک زیر با عنوان فلان کلیک کنید. در حالی که لینک اصولا اشتباه درج شده است. حالا شما باید با توجه به عنوان لینک آن مورد را در در سایت یافته و مرحله را ادامه دهید. این مشکل در موارد بسیاری مشاهده شده0 همین امروز برای ثبت این نوشته ها یک بار دیگر به سایتهای فوق مراجعه کردم. جالب اینکه شکل و شمایل صفحات کمی جدید و به روز شده اما همچنان مشکل لینکهای خراب پا برجاست و شاید بیشتر هم شده! کاش کمی برای وقت مردم ارزش قائل بوده و به این مشکلات اهمیت می دادند و در پی رفع آن بر می آمدند. کار سختی هم نیست. فقط کمی وظیفه شناسی و وجدان کاری می خواهد. اما افسوس و دریغ... !


3- بجز در مرحله اول یعنی ثبت سایت که یک ایمیل حاوی لینک فعال سازی برای شما ارسال می شود، در باقی مراحل شما به هیچ عنوان دیگر با ایمیل خود کاری ندارید. تمام پیامها و پیگیریها از طریق همان سایت رفع فیلتر و در صفحه کاربری خودتان انجام خواهد شد.


نیما – 15 تیر 1393

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد شیرین زاده شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 11:33 ق.ظ

وب منم فیلتر کردن حالا باید این هفت خوان رستمو طی کنم هعیییییییییییییی

roya دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:39 ق.ظ http://dokhtareroyaei.blogfa.com

سلام نیمای عزیر
خیلی خوشحالم که وبلاگتو دوباره فعال می بینم
منکه هرچه تلاش کردم نتونستم وبلاگمو‌باز کنم فقط دوروز باز بود و بعداز آن فیلتر شد و با فیلتر شکن باز میشه و من فقط به مدیربتش دسترسی دارم
چقدر خوب شد این پست آموزنده رو گذاشتی

مایا شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:07 ب.ظ http://www.angel3.persianblog.ir

سلام من خواننده خاموشم و هرشب وبلاگتون رو میخونم و سیر نمیشم...تو این مدت خیلی ناراحت بودم که مجبور بودم با فیلتر شکن بیام..خوشحالم رفع شد
وبلاگتون عالیه

قلب من چشم تو شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:32 ق.ظ http://http://negahivayadi.blogfa.com/

سلام نیما عزیز
بسیار خوشحالم که دوباره می توانم وبلاگت را ببینم در این مدتی که وبلاگتون فیلتر شده بود هر روز به اینجا سر میزدم به امید اینکه رفع فیلتر شده باشد امروز خدا را شکر میکنم این اتفاق افتاده و وبلاگ خوب و وزین شما بار دیگر در دسترس همه قرار گرفته است . موفق باشید
با مهر

a شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:19 ق.ظ http://didareashena.blogsky.com

خوشحال شدم که دوباره برگشتی...

نارمیلا پنج‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:05 ب.ظ

سلام نیمای عزیز
خیلی خوشحالم از اینکه مشکلات فیلتر رو با صبر و حوصله پشت سر گذاشتی و ما میتونیم دوباره در کوچه باغ شعر صفایی کنیم.
من که حسابی ویتامین شعرم کم شده بود توی این مدت و منتظر بودم امتحاناتتون رو با موفقیت پشت سر بگذارید و به وبلاگت جون بدی

حوا پنج‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:15 ب.ظ

خسته نباشید مهندس
از قدیم گفتن خواستن توانستن است
خوشحالیم که پیروز بازگشتید
موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد