کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تو را با خطوط سیاه می کشم

تو را با خطوط سیاه می کشم

و موهایت را با نقطه چین

لبهایت را

لبهایت را درون چشمهایم پنهان می کنم

کمی دریا را به چشمهایت می ریزم

ولی دریا را رسم نمی کنم

اندامت را سفید می کشم

سینه هایت را سفید

دستهایت را و پاهایت را

آنگاه پرده ای روی آن می کشم

تا حسرت دیدن تو بماند روی دل همگان

تنها خودم تو را دیده ام

بی پرده... برهنه

 

"انسی الحاج"

ترجمه: بابک شاکر

منبع: http://poets.ir


انسی لویس الحاج (1937 -  18 فوریه 2014) شاعر معاصر لبنانی

انسی الحاج شاعر معاصر لبنانی، با گشودن چشم انداز شعر سپید (قصیدة النثر) تحولی چشمگیر را در شعر نوی عربی آغاز کرد. به گفته ی نزار قبانی، شاعر معروف عرب، انسی الحاج از تاریخ سازان جنبش نوگرایی و از شجاع ترین آن ها است. از آثار او می توان «سر بریده» و «از طلا چه ساختی با گل چه کردی» را نام برد. وی تحت تاثیر شاعران سورئالیست فرانسه می سر ایید.

(سودابه مهیجی http://avangardha.com)

نظرات 5 + ارسال نظر
دنیا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 06:36 ب.ظ

موهایت رانقطه چین

خاتون چهارشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:47 ب.ظ

اشعار نزار قربانی را هم خیلی دوست دارم...
سربلند باشید

ابوالفضل چهارشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 ب.ظ http://karas.blogfa.com/

شود تا ظلمتم از بازی چشمت چراغانی
مرا در یاب ای خورشید در چشم تو زندانی!
خوش آن روزی که بینم باغ خشک آرزویم را
به جادوی بهار خنده هایت می شکوفانی
بهار از رشک گل های شکر خند تو خواهد مرد
که تنها بر لب نوش تو می زیبد گل افشانی
شراب چشم های تو مرا خواهد گرفت از من
اگر پیمانه ای از آن به چشمانم بنوشانی
یقین دارم که در وصف شکر خندت فرو ماند
سخن ها برلب"سعدی" قلم ها در کف "مانی"
نظر بازی نزیبد از تو باهر کس که می بینی
امید من!چرا قدر نگاهت رانمی دانی؟

ل.م چهارشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:45 ق.ظ

سلام نیما جان
چه برنامه خوبیه این معرفی شعرا و بیوگرافی کوتاه اونا...خصوصا شعرای غیر ایرانی که کمتر شناخته شده هستند.
مرسسسسسی.

خواهش می شوددددد استاد

محمد چهارشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:07 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

سلام آپم


لایک نیما جان خسته نباشی...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد