کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

وقتی قرار است بروی

وقتی قرار است بروی، دل دل نکن ...

منتظر نمان  

هیچ اتفاقی ماندگارت نمی کند.

وقتی قرار است بروی، حتما دل شوره هایت را مرور کرده ای

یادگاری هایت را، بغض های پشت سرت را ...

یا می روی بی آنکه یادت بیاید کوچه هایی را که قدم زدیم 

و باران هایی که بر سرمان بارید 

و چراغ قرمز هایی که هنوز نمی دانم چرا دوستشان داشتیم.

بهانه برای رفتن زیاد است 

این ماندن است که بهانه نمی خواهد

این ماندن است که دل می خواهد

شهامت می خواهد، عشق می خواهد ...

 

حالا هی تو بگو باید بروی، اصلا همه دنیا را جاده بکش

بگو که عشق به درد شعرها می خورد 

و من می ترسم از کسی که دیگر 

حتی شعر هم قلبش را نمی لرزاند

کسی که می داند به غیر از من ، کسی منتظرش نیست

اما دلش، هوای پریدن دارد ...

 

وقتی قرار است بروی، حتی به آیینه نگاه نکن

شاید چشم های کسی که روبروی تو ایستاده 

منصرفت کند از رفتن

شاید نم اشکی ببینی، غباری، 

خیالی دور در آستانه ویران شدن

شاید ناخودآگاه در آینه لبخند بزنی 

و به تصویر دیرآشنای محصور در قاب بگویی: سلام ... 

شاید هنوز روح کودکانه ات از گوشه ای سرک بکشد 

و نگران باشد که مبادا فراموشش کنی ...

 

تو لبخند بزن !

من غربت پشت آن لبخند را خوب می شناسم

نمی گویم نرو

اصلا مگر چیزی عوض می شود؟!

فقط یک والله خیرالحافظین می خوانم 

و به چهار جهت فوت می کنم ... 

 

حتی اگر دیگر نبینمت، 

هر شب به خوابت می آیم 

تا به یادت بیاورم که بی خداحافظی رفتی ...

 

"نیلوفر لاری پور"

 

برگرفته از وبلاگ:

http://nice-poem.persianblog.ir

نظرات 15 + ارسال نظر
حمید شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 01:21 ق.ظ

عالی دوست عزیز

النـــــاز دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:05 ب.ظ //http://dariaikhandeh.blogfa.com/

ببخشید من قبلن ب شما سرزده بودم؟؟؟
اسممو تو نظرات دیدم!!!!!
ب وبلاگم سربزنید
البته الان بلگفا خرابه ولی خوشحال میشم سربزنید

یادمان نمی آید!
به روی چشم

گل مریم یکشنبه 30 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 04:09 ب.ظ http://eshghemaryam.blogfa.com

خیلی زیبا بود
ممنون

شاعر یکشنبه 30 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 03:26 ب.ظ http://poem1poem.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
من وبلاگ شعرم رو تازه ساختم
سر بزن بهم
اگه مایل به تبادل لینک بودی لینکم کن . خبر بده ممنون

الـــــــــناز شنبه 29 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 04:20 ب.ظ http://dariaikhandeh.blogfa.com/

گریه کردم اشک بر داغ دلم مرهم نشد

ناله کردم ذره ای از دردهایم کم نشد

در گلستان بوی گل بسیار بوییدم ولی

از هزاران گل گلی همچون شما پیدا نشد
دوستم لینک شدی لینک کن

رویا شنبه 29 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:42 ق.ظ http://dokhtareroyaei.blogfa.com

رفتن که بهانه نمی خواهد
وقتی نخواهی بمانی
با چمدانِ خالی که هیچ
بی چمدان هم می روی

رویا شنبه 29 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:34 ق.ظ http://dokhtareroyaei.blogfa.com

سلام نیمای عزیز
همیشه بهترین عاسقانه هارو در وبلاگ تو می خونم

ملودی جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 07:10 ب.ظ

باید بیایی شعرهای ات را هم بیاور
کنارم بنشین به بهانه ی همه ی نبودن ها
دلم را می خوابانم دستانم داغ داغ است
حرف بزن خنک می شوم
اصلن سخت نیست که زن باشی
و پیش از آنکه شعر در من بمیرد
بیایی آرامم کنی به خاطر من
دست هایت را نبر
لعنت به من
لعنت به تو
لعنت به این همه انتظار
پنجره را باز کن
بوی رفتن ات خفه ام می کند لعنتی .....

ملودی جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 06:54 ب.ظ

دوست دارم لعنتی
بخاطر تمام لبخندهایی که می نویسی.
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

الان اینجا چه خبره !? کی به کیه !!??

مریم جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:00 ق.ظ

من تازه با اینجا اشنا شدم فوق العادست شعرهایی که میذارید ممنون

رضا چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:01 ب.ظ http://download4music.mihanblog.com

سلام. چقدر میگیرید تا لینک وبلاگ مارا در وبلاگتون بزارید؟

علی چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:15 ب.ظ

مرسی ازت به خدا ، متن های فوق العاده ای انتخاب میکنی و من هر روز برای دزدیدن انتخابهای تو به اینجا میام تا ببینم و لذت ببرم از دزدیدنشون تا بدون ذکر رابط توی فیس بوک برای کسی بزارم که میدونم دیگه نمیاد بازم ممنونم

مهدیه چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 05:49 ب.ظ

دو تا دستاشو مشت کرد گرفت جلوم
و گفت:اگه بگی گل کدومه میمونم...!!!
چه انتخاب سختی بود...
ترس از دست دادنش تمام وجودمو فرا گرفته بود...
برای از دست ندادنش محکم زدم پشت دست چپش!!!
و گفتم این گله...!!!!
دستشو باز کرد...گل بود،،،،
اشکام جاری شد رو گونه هام...
حواسش نبود وقتی با دست راستش اشکامو پاک کرد...
فهمیدم تو دست راستش هم گل بود!!!!
آنکه تو را میخواهد به هر بهانه ای میماند...

سمیرا چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 02:24 ب.ظ

من قبلا این متن خوندم , نویسنده خانم نیلو فر لاری پور ذکر شده بود

در اولین فرصت حتما بررسی میکنم
سپاس خانم سمیرا

ل.م چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:30 ب.ظ

عاااااالی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد