کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

گرچه چون موج مرا شوق زخود رستن بود

گرچه چون موج مرا شوق زخود رستن بود

موج موج دل من تشنه ی پیوستن بود

 

یک دم آرام ندیدم دل خود را همه عمر

بس که هر لحظه به صد حادثه آبستن بود

 

خواستم از تو به غیر از تو نخواهم اما

خواستن ها همه موقوف توانستن بود

 

کاش از روز ازل هیچ نمی دانستم

که هبوط ابدم در پی دانستن بود

 

چشم تا باز کنم فرصت دیدار گذشت

همه ی طول سفر یک چمدان بستن بود.

 

"قیصر امین پور"

نظرات 10 + ارسال نظر
نازنین . ی یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:25 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

خار ها
خوار نیستند
شاخه های خشک
چوبه های دار نیستند
میوه های کال کرم خورده نیز
روی دوش شاخه بار نیستند
پیش از آنکه برگ های زرد را
زیر پای خویش
سرزنش کنی
خش خشی به گوش می رسد
برگ های بی گناه
با زبان ساده اعتراف می کنند
خشکی درخت
از کدام ریشه آب می خورد !

" قیصر امین پور / شاعر دوست داشتنی من "

عالی. مرسی

فاطمه جلالی شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:09 ب.ظ http://fatemehjalali.blog.ir/

موفّق باشید :)

مهدوی مرتضوی شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:43 ب.ظ

سلامی دوباره
لازم آمد باردیگر صمیمانه از وبلاگ بسیارپربارتان تشکر کنم.کامل ترین است از جهت دقت در گزینش ، احساس و زیبایی اشعار .
پایدارباشید و سایه تان مستدام باد.ان شاالله.

سپاس و درود بر شما

تنها شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:51 ب.ظ

نگاه تــــــو

مـــرا عاشق تر از پیـــــش می کند

چه معجـــونی می شود

زندگــــی

با لمسِ دستان تــــو

با حسِ عشــــــــــقِ تـــــو

محمد شیرین زاده شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:59 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

سلام نیما عزیز خسته نباشی دوست اهل دل ممنون از حضورتون

تنها شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:37 ق.ظ

.** کنارت هر کجا باشم کمی عالی تر از خوبم!... .
.
**بگو بی حاشیه ،یک جمله: «#من_را_دوستم_داری!»...
.
.#حقیقت #عاشقی:

سالها خودت را از نعمت "#عشق" محروم میکنی و احساس نابت را خرج هر کس و ناکسی نمیکنی... .
#ﺻﺒﺮ...صبر...صبر...
ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﺳﺎﻝ..... ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺻﺒﺮ میکنی .......
ﺗﺎ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﺭﻧﺞ ﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭼﺸﻤﺎﻧﺖ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ.....
بخواهی اش و نیز بخواهدت...
فقط و فقط بخاطر خودت...
ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺎﺹ ﺑﻮﺩنی که از تو در نگاهش تجلی کرده....
.
برای #صداقتت...
#ﻣﻌﺮﻓﺘﺖ.... آنجاست که همه ی احساس نابی را که سالهای سال در دلت انباشته ای،یکجا نثارش میکنی... و چه شیرین است این احساس ناب دو نفره...
.
.
این یک نفر...
با نفس هایش
با نگاهش
با کلامش
با وجودش
با بودنش
بهشتی میسازد از این دنیا برایت، که دیگر بدون او بهشت واقعی را هم نمیخواهی...
و این میشود... "#شیرین_ترین_اتفاق_زندگی ات"

تنها شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:34 ق.ظ

عِـشٰـق یَـعـنـیٰ: یِک نَـسیـم آن روسَـری را شُل کُنَـد

نـاگَهـان هَم غِیـرَت مَـردانِـه‍ ی او گُل کُنَ‍ـد...❤

تنها شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:31 ق.ظ

من بلــــد نیســتم دوستــت نداشــته باشم..

بلد نیســــــتم حرف دلــــم را نگویم..

حتی بلد نیستــــــم . .
نگــویم میخواهمـــت وقتی میخواهمـــــت ...

بلد نیستـــــــم . . .
نخندم وقتی با تــــــوام...

حتی اخــــــم کنم وقتی ناراحــــــتم...
من هیـــــــچ کار مهمی بلــــــد نیستم جــــــز ... "دوســــت داشتن تــ♥ــو"


//وقتی حستو نمیفهمه,وقتی میگه دوستت دارم ولی فقط دوستیم عشق وجود نداره,وقتی دوستای مشترکتون به دنبال دوس دختر براش میگردن و تو نمیتونی چیزی بگی ولی اون غم تو چشاتو میبینه و بازم ساکت میشه و مهم نیست براش,اینا خیلی درده,کاش هیچکس تجربش نکنه
وقتی دوستت دارم رو ازت میشنوه و میگه بیخود کردی مگه من نگفتم درساتو بخون به این چیزا فک نکن
اینا خیلی درد داره
وقتی ازت قول میگیره که قبل سال جدید ازدواج کنی این رو دیگه نمیشه تحمل کرد
خدایا به این محرم قسمت میدم اون رو بهم بده من
خدایا میشنوی ناله وفریادای هرشب قلبمو
من میخوامش لطفااااااااااااااااااا خدایا
روز های خوب در پیشه یا من الکی دلم خوشه به اینده
فقط خدا میدونه//

تنها شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:21 ق.ظ

هی پاییز!
حواست را جمع کن…
دور تو وتمام عاشقانه هایت را خط میکشم…
اگر با آمدنت او حتی یک سرفه کند!

تنها شنبه 25 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:20 ق.ظ

چه با قاطعیت حکم میدهی که “حواست رو جمع کن”
و من میمانم که چطور جمعش کنم وقتی تمامش پیش توست !

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد