کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تماشا

من تماشای تو می کردم و غافل بودم
کز تماشای تو خلقی به تماشای منند.

 

"هوشنگ ابتهاج" (سایه)



نظرات 5 + ارسال نظر
آتوسا پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:02 ق.ظ

من تماشای تو میکردم و غافل بودم
کز تماشای تو خلقی به تماشای منند
گفته بودی که چرا محو تماشای منی
و چنان محو که یکدم مژه بر هم نزنی
مژه بر هم نزنم تا که ز دستم نرود
ناز چشم تو به قدر مژه بر هم زدنی!

نسترن جمعه 1 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 05:38 ب.ظ

شعرت خوجله

تنها پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:16 ب.ظ

از پشت تریبونِ دلم عشق چنین گفت:

«محبوب تو زیباست،
قشنگ است، ملیح است»

اعضای وجودم همه فریاد کشیدند:

«احسنت صحیح است،
صحیح است، صحیح است».

تنها پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:10 ب.ظ

با هر بهانه و هوسی عاشقت شده است
فرقی نمی کند چه کسی عاشقت شده است

چیزی ز ماه بودن تو کم نمی شود
گیرم که برکه ای نفسی عاشقت شده است

ای سیب سرخ غلت زنان در مسیر رود
یک شهر تا به من برسی عاشقت شده است

پر می کشی و وای به حال پرنده ای
کز پشت میله ی قفسی عاشقت شده است

آیینه ای و آه که هرگز برای تو
فرقی نمی کند چه کسی عاشقت شده است


از آقای فاضل نظری
اینم کاملش
تقدیم به عشق زندگی شما

ممنون

تنها پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:53 ق.ظ

خیلی قشنگه
آقانیما میشه گفت بیت زیر شبیه بیتیه که شما گذاشتید؟ازنظر مفهومی میگم
ای سیب سرخ غلط زنان در مسیر رود
یک شهر تا به من برسی عاشقت شده است

بله. دقیقا.
شاعرش؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد