کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دلم برای تو تنگ شده است

دلم برای تو تنگ شده است 
اما نمی دانم چه کار کنم
مثل پرنده ای لالم
که می خواهد آواز بخواند و نمی تواند!

 

به هوای دیدنت
در قاب پنجره ها قد می کشم
نیستی
فرو می ریزم
مثل فواره ای بر سر خودم
زیر آوار خودم می مانم در گوشه ی اتاق

 

ای انار ترک خورده بر فراز درخت
من دستی کوتاهم
من پرنده ای بی بالم
ای آسمان دور دست!

 

از تو محرومم
آنگونه که دهکده از پزشک
کویر از آب
لاک پشت از پرواز

 

اندوه ها در من شعله ور است و
ابر ها در من در حال بارش
نیمی آتشم
نیمی باران
اما بارانم، آتشم را خاموش نمی کند!

 

گرفتار ناتوانی های خویشم
رودی کوچکم
گرفتار باتلاق.

 

من تو را دوباره کی خواهم دید
ای پرنده ی مسافر
از کجا معلوم که دوباره برگردی!

 

راه ها باز است
آفتاب می تابد
اما من
حسرت راه رفتنم در پای فلج
گرسنه ای هستم
که نانم را
جای ماه بر سینه ی آسمان چسبانده اند.

 

دلم برای تو تنگ شده است
اما نمی دانم چه کار کنم
آرام می گریم
حال آدمی را دارم
که می خواهد به همسر مرده اش تلفن کند
اما نمی کند
چرا که به خوبی می داند
در بهشت گوشی ها را بر نمی دارند ...

 

"رسول یونان"

 

از کتاب: چه زود مهمانی تمام شد / گزینه  اشعار رسول یونان

دفتر: اسکی روی شیروانی ها / 1392


نظرات 7 + ارسال نظر
لیلا ریاحی شنبه 19 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 07:08 ب.ظ

غزل کرگدن

کرگدن پوستی از وحشتِ سرما دارد
کرگدن چشم به سرسختیِ فردا دارد!

می کشد طالعِ تنهاییِ خود را بر دوش
گرچه انگار تنی سخت شکیبا دارد

کرگدن بُهتِ زمان است که با اندوهش
روی پیشانیِ تبدارِ زمین جا دارد

توی یک دشت که از هر هَیَجانی خالی است
کرگدن، کوهتر از کوه، تماشا دارد!

کرگدن این مَنِ تنهاست که در چشمانش
بُغضِ یک نسل فروریخته را می بارد…!

دکتر یدالله گودرزی

سهیلا چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 02:51 ب.ظ

وقتی آمد ،
آمد
وقتی بود ،
بود
وقتی رفت ،
بود !
" عباس کیارستمی "

روحش شاد ....

سهیلا چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 02:49 ب.ظ

چقدر قشنگ بود ...


دیگر با صدای بلند نمی خندم
با صدای بلند حرف نمی زنم
دیگر گوش نمی دهم
به صدای باد
دریا
پرنده
پاورچین پاورچین می آیم و
می روم
بی سروصدا زندگی می کنم
تو در من به خواب رفته ای!
" رسول یونان "

نیلوفر چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 12:49 ب.ظ

عیدتون مبارک

ممنونم
عید شما هم مبارک نیلوفر خانم

نیلوفر سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 02:48 ب.ظ http://maloosak.69.mu

عید را بهانه کنیم تا به همه کسانی که دوستشان داریم سلامی بکنیم...
عید سعید فطر رو پیشاپیش به شما دوست عزیز تبریک میگم... باعث افتخاره به سایت منم سر بزنین
98651

ل.م سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 01:49 ب.ظ

پس اینجا قطعا جهنمه ...چون اینجا کلا گوشی از دست آدما نمی افته
شعرش خیلی زیبا بود نیما جان ...منون.

فروغ سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 11:13 ق.ظ

عالیییی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد