کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دروازه‌های شهرت را به رویم بگشا

دروازه‌های شهرت را به رویم بگشا
با تو آنقدر حرف دارم که
با گفتن تمام نشود
سال‌هاست من لحظاتی را زیسته‌ام که
گره به نام تو خورده
دروازه‌های شهرت را به رویم بگشا
من در آن‌جا با تو
شهرهای دیگر را تصاحب خواهم کرد
این خانه‌ها
این کوچه‌ها
این میدان‌ها
کفایت هر دویمان را نمی‌کند.

"اُزدمیر آصف"
ترجمه: قادر دلاورنژاد

 

برگرفته از وبلاگ مترجم:

http://delavarnejad.blogfa.com


نظرات 2 + ارسال نظر
مهربانوA2M2 پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1395 ساعت 11:44 ق.ظ

....ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.....

‍ اگر باد نبود
کنارم بند می‌شدی
همین جا که می‌دانی
اگر باد نبود
آسمانم را سراسر ابر نمی‌گرفت
و من
این همه دلتنگ نمی‌شدم ابرآلود
این همه در دلم نمی‌باریدم
و این همه از شوق آفتاب نمی‌آمدم کنار پنجره

نارنجی من!
همیشه خیال می‌کردم
تو می‌آیی
و من آمدنت را تماشا می‌کنم
همیشه
باد پنجره را به هم کوبید
و باران تندی گرفت.

عباس معروفی

زهرا دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1395 ساعت 10:38 ب.ظ

دروازه های شهرت را به رویم بگشا...........

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد