کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

به دل هوای تو دارم

به دل هوای تو دارم و بر و دوشت

که تا سپیده دم امشب کشم در آغوشت


چنان نسیم که گلبرگ ها ز گل بکند

برون کنم ز تنت برگ برگ تن پوشت


گهی کشم به برت تنگ و دست در کمرت

گهی نهم سر پر شور بر سر دوشت


چه گوشواره ای از بوسه های من خوش تر

که دانه دانه نشیند به لاله ی گوشت


گریز و گم شدن ماهیان بوسه ی من

خوش است در خزه مخمل بنا گوشت


ترنمی است در آوازهای پایانی

که وقت زمزمه از سر برون کند هوشت


چو میرسیم به آن لحظه های پایانی

جهان و هر چه در آن می شود فراموشت


چه آشناست در آن گفت وگوی راز و نیاز

نگاه من با زبان نـگاه خاموشت.


"حسین منزوی"


نظرات 2 + ارسال نظر
فیروزه سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:34 ق.ظ

چگونه تو را فراموش کنم
اگر تو را فراموش کنم
باید
سال هایی را نیز که با تو بوده ام
فراموش کنم
دریا را فراموش کنم
و کافه های غروب را
باران را
اسب ها و جا ده ها را
باید
دنیا را
زندگی را
و خودم را نیز فراموش کنم
تو با همه چیز در آمیخته ای!

رسول یونان

علیرضا پهلوانی ( بیدل بید گلی ) دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:27 ب.ظ

این شعر رابه  استاد و همه ی علاقه مندان ایشان وملت

سلحشور ایرا ن تقدیم می دارم . امیدوارم ایشان را پسند

افتد.با آرزوی سلامت کامل وعاجل حضرت استاد
 

......................................................................<br>

به یگانه ی دوران ،خسرو آواز ایران ،محمدرضا شجریان

 

(( سرود مهر  ))
<br>
 <br>
<br>
در طلوع مهر ورزی

بانگاه تازه ی سرچشمه های نور

 پرتو افشان محبت می شوی ازمهر 


ای شکوه یادگار فرخ دیرین

درتو می جوشد زلال باور ایام

بانوایت می شود جاری

چشمه های نوش آواهای شور انگیز

جویبار لحظه های ناب

آبشار خیز احساسات رنگ آمیز 

بانسیم موج گلبانگ همایون زاد

عزم ساحل می کنی هر صبح 

همره مرغ سحر،

 بال در بال کبوتر های آوازت

می گشایی پر

بربلند لاجورد شعر

بر سطوح نیلی روشن

بر غروب رنگی بیدل 

پرتو افشان ، آسمانی نغمه های عشق

بربلند صفحه ی آفاق

تا ابد با اختران شاد می مانند.

بی گمان مهتاب ،

مانده در تصنیف پردستان شهنازی

مثل ناهید از ازل بی تاب

شعرجاوید زمان را کهکشان ها با تو می خوانند .


ای گل نیلوفر روییده بر تالاب قرن پر هیاهوی تهی از نور

ای غریو عشق بازان در فراسوهای شهر آشوب

ای (سبو )و( ساغرت) سرچشمه ی فریاد نوشانوش

قاصد سرگشتگان نغمه های شور و شیدایی

پرتو رنگین فانوس سرود مهر

برشده از تندر آوای شب های اهورایی

پر گشا ،سیمرغ قاف قله ی آواز

چاوشی خوان بهار صبح آزادی

برفکن از خاطر محزون 

پرده ها ی بی سرانجامی

جلوه دیگر کن .

بانوای گرم پاک آیین

برفراز کوهسار عشق

نغمه های جاودان سر کن .
                           

   سروده:  علیرضا پهلوانی ( بیدل بیدگلی  )
<br>
<br>
وبلاگ( بیدل بیدگلی)www.pahlevany.blogfa.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد