کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بمان

بمان
نه برای من
برای این کوچه
که انتهای آن
در سپیده و انتظار گم می شود
برای این خانه
با دلتنگی هایی که از پیراهن زنانه اش می ریزد
برای این اتاق
با دنده های شکسته در زخم بی کسی
برای عشق
که در قهوه ای چشم های تو عریان می شود
بمان
نه برای من
برای این درخت
که قرار بود یک قفس آواز
بر شاخه هایش بیاویزی
برای این بهار بمان
برای این بهار
که روی شانه هایت افتاده
و ترکت نمی کند.

 

"فرنگیس شنتیا"

از کتاب: اوی من / نشر فصل پنجم / چاپ اول 1396

 


نظرات 4 + ارسال نظر
بهار سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 02:08 ق.ظ

برای این بهار بمان

تنم یخ زده است
به نفس هایت محتاجم
لب هایت را نزدیک گونه هایم کن
حالا مرا "ها" کن
شاید عطر تنت دوباره مرا زنده کرد
#علیرضا_بهجتی

محمد جواد نرگیسان سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 01:09 ق.ظ

زیبا...

دنیا شنبه 25 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 06:49 ب.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود انتخابی عالیی مثل همیشه

هدى پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 03:15 ب.ظ

خیلى زیباست
بمان
نه براى من
براى ساعتى
که هرروز نبودنت را به رخ م میکشد
بمان
نه براى من
براى این درخت
درخت انجیر پیر توى باغ همسایه ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد