کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

‌با من حرف بزن - حمید جدیدی

‌با من حرف بزن!
گلویت تنوری گرم
که گندم را به شکل قرص نان
میان انسان و گنجشک تقسیم می کند
و لب هایت
شمایل پیراهن سرخی ست
که روی بند
زبان باد را می فهمد.

من خسته ام
و خستگی همیشه از پاها رسوخ می کند
وقتی که ایستاده ای
و از پشت سر
برای رفتن آدم ها دست تکان می دهی.

من خسته ام عزیزم،
و "خستگی"
واژه ای است که کارش را بلد است
رنج، کارش را بلد است
قرص ها، کارشان را بلدند
و تنهایی
پنجمین عنصری ست که انسان را می سازد!

بغلم کن و با من حرف بزن،
تا برای روزهای مبادا
استقامت را
به شکل استرلیزه
در پاهایم ذخیره کنم.

"حمید جدیدی"

(برشی از یک شعر بلند)

نظرات 3 + ارسال نظر
//// جمعه 30 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 05:23 ق.ظ

وبت دیگ بدرد گوزم نمیخوره

ای بی ادب

سمیرا بانو پنج‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 12:24 ق.ظ

یلدا را
با یکی مثل تو می خواهم
وگرنه بلندی و کوتاهی شب هایش
بیخ ریش ماه های دیگر...!

#مریم_بترامی

سپاس سمیرا بانوی گرامی

مهرگان سه‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 04:54 ب.ظ

ســـــــلااام خوشحالم وبلاگ فعال میبینم.

درود و سپاس

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد