کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

من شاعر نیستم - سهام الشعشاع

من شاعر نیستم
من تنها کلماتی را می دانم
که نام تو را دارد
و آنها را ردیف می کنم به نشانه تو
شب را دوست دارم چون آغوش تو را دارد
صبح را دوست دارم
چون بیداری تو را دارد
از رنگهایی خوشم می آید
که رنگ چشمان توست
رنگ آرامش تو
من شاعر نیستم
تنها کلماتی را

که به تو ربط دارد می شناسم
و آنها را کنار هم می گذارم
تا دیگران بخوانند و
عاشق شوند.

"سهام الشعشاع"

شاعر سوری
مترجم: بابک شاکر


سهام الشعشاع

 

برگرفته از کانال شعر استاتیرا

@aastatira

نظرات 5 + ارسال نظر
ل.م پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 10:01 ق.ظ

‌از چشمانت
رد شب را بیرون کن
امروز صبح دیگری ست!

به لبهایت گلهای سرخ بزن
گردنبندی از مرواریدهای دریا
ناخن هایت را به رنگ دلم رنگ کن
امروز صبح دیگری ست!

مطمئن باش
من عاشق تو خواهم ماند
تا باز شب بیاید و
کهکشان راه شیری درون وجودت حلول کند...

#نزار_قبانی

donya سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 10:10 ب.ظ

عالی

نازنین سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 12:08 ق.ظ

تازه فهمیدم...
من...
شاعر نیستم

فقط...
مشق مینویسم
از روی تو...

و چشمانت...
ب من تقلب میرسانند...

صادق بابک

cheshme دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 01:25 ب.ظ

شاعر نشدی وگرنه میفهمیدی
پاییز بهاریست که عاشق شده است...

سمیرا بانو دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 09:21 ق.ظ

ادامه می‌دهم
به امید روزهای بهتر
که ناچار به آمدن‌اند
چون صبح فردا ...

#معین_ دهاز

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد