کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کاش چون پاییز بودم - فروغ فرخزاد

کاش چون پاییز بودم، کاش چون پاییز بودم
کاش چون پاییز خاموش و ملال انگیز بودم
برگ های آرزوهایم یکایک زرد می شد
آفتاب دیدگانم سرد می شد
آسمان سینه ام پر درد می شد
ناگهان طوفان اندوهی به جانم چنگ می زد
اشکهایم همچو باران
دامنم را رنگ می زد
وه، چه زیبا بود اگر پاییز بودم
وحشی و پر شور و رنگ آمیز بودم
...

"فروغ فرخزاد"



متن کامل شعر:

 

 کاش چون پاییز بودم، کاش چون پاییز بودم
کاش چون پاییز خاموش و ملال انگیز بودم
برگ های آرزوهایم یکایک زرد می شد
آفتاب دیدگانم سرد می شد
آسمان سینه ام پر درد می شد
ناگهان طوفان اندوهی به جانم چنگ می زد
اشکهایم همچو باران
دامنم را رنگ می زد
وه، چه زیبا بود اگر پاییز بودم
وحشی و پر شور و رنگ آمیز بودم

شاعری در چشم من می خواند، شعری آسمانی

در کنار قلب عاشق شعله می زد
در شرار آتش دردی نهانی
نغمه من ...
همچو آوای نسیم پر شکسته
عطر غم می ریخت بر دلهای خسته
پیش رویم
چهره تلخ زمستانی جوانی
پشت سر
آشوب تابستان عشقی ناگهانی
سینه ام
منزلگه اندوه و درد و بدگمانی
کاش چون پاییز بودم ، کاش چون پاییز بودم

"فروغ فرخزاد"

نظرات 5 + ارسال نظر
علی شنبه 3 دی‌ماه سال 1401 ساعت 04:38 ب.ظ

کاش میشد در امتداد غروب رفت
رفت از اینجا تا یک جای خوب رفت

سمیرا بانو شنبه 20 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 02:18 ق.ظ

این عصر های پاییزی
عجیب بوی نفس های تو را میدهد
گوئی تو اتفاق می افتی
و من دچار میشوم ..

hadis سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 10:44 ق.ظ http://hadiss1992.blogfa.com

Vaaaaay.....khili khob boood.....

Sahar یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 12:43 ق.ظ

عاااالی....

سمیرا بانو دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 09:01 ب.ظ

فکر می‌کنی تعقیب‌ات می‌کنند
و رو برمی‌گردانی
ولی تنها برگ خزان است
که پی تو می‌دود...

راینر مالکوفسکی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد