کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

صنما شاه جهانی - مولانا

صنما

شاه جهانی

ز تو

من شاد جهانم ...


"مولانا"


برگرفته از کانال: باران دل

@baran_e_del



متن کامل شعر در ادامه مطلب

   

ز یکی پسته دهانی صنمی بسته دهانم
چو برویید نباتش چو شکر بست زبانم

همه خوبی قمر او همه شادی است مگر او
که از او من تن خود را ز شکر بازندانم

تو چه پرسی که کدامی تو در این عشق چه نامی
صنما شاه جهانی ز تو من شاد جهانم

چو قدح ریخته گشتم به تو آمیخته گشتم
چو بدیدم که تو جانی مثل جان پنهانم

وگرم هست اگر من بنه انگشت تو بر من
که من اندر طلب خود سر انگشت گزانم

چو از او در تک و تابم ز پیش سخت شتابم
چو مرا برد به نارم دو چو خود بازستانم

چو شکرگیر تو گشتم چو من از تیر تو گشتم
چه شد ار بهر شکارت شکند تیر و کمانم

چو صلاح دل و دین را مه خورشید یقین را
به تو افتاد محبت تو شدی جان و روانم.

"مولانا"
نظرات 2 + ارسال نظر
.... چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 10:07 ق.ظ

بسیار زیبا ، توی دل نفوذ میکنه

مهتاب چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1398 ساعت 09:40 ق.ظ

می‌آید غم سراغ خیال ما گاهی
تأسف میخورد به حال ما گاهی

آسمان چه بی‌رحمانه می‌گیرد
زن و مرد و طفل خردسال ما گاهی

توپ و تانک و موشک اصابت کند
اشتباهی بر پر و بال ما گاهی

سهام تیره بختی و بورس نحس
اتفاقی می‌شود مال ما گاهی

در کمال سادگی یا نا باوری
گرگ در می‌آیدش غزال ما گاهی

پیش می‌رود تا آستانهٔ سقوط
کمال و جلال و جمال ما گاهی

سیاه بپوش و عزا بگیر ، غم بخور
خدا بر سیه بختی حال ما گاهی

#سقوط
#یزدان_ماماهانی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد