کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

اگر تو در وجودم نبودی - شهریار مندنی پور

اگر تو در وجودم نبودی، دستم را در آتش فرو می‌کردم تا ببینی که چگونه رنجم از جنس گدازه‌هاست، بی‌آنکه فریاد درد را از دهانم بشنوی، شعله‌ها را خواهی دید که از سرانگشت‌هایم سر می‌کشند و فرو می‌روند و گوشت تنم خواهند شد. ندایی در سرم سر نمی‌دهی و پس خواهان تبدیل منی. بگو شو، می‌شوم. و این آخرین باری است که این کوره روشن شده است. لباس‌هایت را در آن خواهم انداخت، تا دیگر هیچ نشانی از تو بر روی این زمین برجا نمانده باشد. می‌سوزد و می‌سوزم و تو می‌خواهی به من بفهمانی که قانع نشده‌ای از عشق؛ و یگانه شدن ما را نپذیرفته‌ای. چرا دلبسته آن تن خاکی هستی؟ مگر فنایش قطعی نبود. زمان در برابر تو ماضی است و چه فایده برایت چند سال دیگر زندگی در آن تن، که فقط لحظه‌ای است پیش زیبایی ات... 

 

"شهریار مندنی پور"

از کتاب: شرق بنفشه

نظرات 3 + ارسال نظر
الهه یکشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 01:32 ب.ظ

ای بانویی که چون ملکه
بر قالی کاشانی گام برمی دارد!
ای پاک
ای بی آلایش
ای تابناک!
مرا مردی ساده لوح یا نادان
یا تهی از مردانگی مپندار
من به هزاران زن عشق ورزیده ام
امّا تاکنون
عاشقِ یک فرشته نبوده ام!

"نزارقبانی"
برگردان : یدالله گودرزی
از کتاب: زنی در من قدم می زند

محمدرضا خان پور شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 11:34 ق.ظ http://www.scholarly.blogfa.com

سلام ، صبح بخیر . لطفا به وبلاگ من سر بزنید . منتظر دیدارهایتان هستیم .

/// دوشنبه 26 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 04:34 ق.ظ

چقد خوبه ک هنوز زنده ای ی مدت نبودی شبا جمعه برات فاتحه اخلاص می خوندم

مرسی از لطفت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد