کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

صدای تو - حانیه فراهانی

صدای تو می تواند

سری را برگرداند

شبیه ریلی فرورفته در مه

که مسافری بی چمدان را ...

سرم را می چرخانم

تو ایستاده ای

با هزار اسب پریده از خواب در سینه ام

باور کن می دانستم

هرکجا رفته باشی

من برمی گردم .

"حانیه فراهانی"

از کتاب: دریای تهران ماهی ندارد / انتشارات مروارید / چاپ اول 1402

بیوگرافی شاعر: حانیه فراهانی متولد ششم دی ماه ۱۳۷۳ در تهران است. سرودن شعر برای حانیه از شانزده سالگی در انتهای خیابانی که معجزه ی زندگی او آنجا اتفاق افتاد یعنی لنکران و دیدار با سید علی صالحی آغاز شد. 

متن کامل در ادامه مطلب 

بیوگرافی شاعر: حانیه فراهانی متولد ششم دی ماه ۱۳۷۳ در تهران است. او در خانواده ای به دنیا آمد که سابقه ای طولانی در فعالیتهای هنری از جمله فیلم سازی و مستند سازی داشتند همین امر باعث شد زندگی او از همان کودکی به هنر آغشته باشد آغشتگی توامان به ادبیات و سینما.

سرودن شعر برای حانیه از شانزده سالگی در انتهای خیابانی که معجزه ی زندگی او آنجا اتفاق افتاد یعنی لنکران و دیدار با سید علی صالحی آغاز شد. آشنایی ای که به حضور در کارگاه های استاد صالحی و قرار گرفتن زیر سایه ی پرمهر آن بزرگوار که به گفته ی حانیه پدر کلمات اوست انجامید و همچنان برای بیش از یک دهه در زندگی حانیه فراهانی نقشی پررنگ داشته و دارد مجموعه ی پیش رو گزیده ای از شعرهای اوست که بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۰ سروده شده است. به گفته او نوشتن نعمتی معجزه وار از سوی خداست که اگر به راه نباشد بی شک به بیراهه می رود.

حانیه فراهانی تحصیلات خود را در زمینه ی سینما و تئاتر ادامه داد. او کارشناس هنرهای نمایشی از دانشگاه هنر تهران و همچنین فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بازیگری تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرهی شنبه 11 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 12:56 ق.ظ

انگار تصویر این شعر توی ذهنم نقاشی شد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد