کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

یک جهان بر هم زدم - فیاض لاهیجی

یک جهان بر هم زدم کز جمله بگزیدم ترا

من چه می‌کردم به عالم گر نمی‌دیدم ترا

"فیاض لاهیجی"

درباره شاعر: فیاض لاهیجی (درگذشتهٔ ۱۰۷۲ قمری) از متکلمان مسلمان و شیعه، صاحب تألیفاتی چون گوهر مراد، سرمایه ایمان و شوارق الالهام است. او و فیض کاشانی شاگرد و داماد ملاصدرا بودند. 

متن کامل شعر در ادامه مطلب  

یک جهان بر هم زدم کز جمله بگزیدم ترا

من چه می‌کردم به عالم گر نمی‌دیدم ترا

با همه مشکل‌پسندی‌های طبع نازکم

حیرتی دارم که چون آسان پسندیدم ترا!

یک بساط دهر شد زیر و زبر در انتخاب

زین جواهر تا به طبع خویش برچیدم ترا

من ز خود گم می‌شدم چون می‌شنیدم نام تو

خویش را گم کرده‌تر می‌خواستم دیدم ترا

کی قبول من شدی فیّاض در ردّ و قبول

تا به میزان «رهی» صد ره نسنجیدم ترا

"فیاض لاهیجی"

نظرات 2 + ارسال نظر
نازنین.ی یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 12:25 ق.ظ http://www.aramgah-92.blogfa.com

ممنون از حضورتون

ردپا شنبه 18 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 01:32 ب.ظ http://Radepayeshaar.blogsky.com

درود بر شما
و یپاس از حضورتون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد