کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کاش می گفتی - حامد نیازی

کاش می گفتی
چقدر باران را دوست داری
تا جیب‌هایم را پر از ابر کنم
یا چقدر باغچه را
تا در دست‌هایم گل بکارم
کاش میگفتی چقدر

دریا را دوست داری

تا پشت پلکهایم ساحل بسازم
یا چقدر کوه را
تا روی شانه‌هایم بنشانمش
کاش‌ میگفتی چقدر دشت را دوست داری
تا در سینه‌ام میهمانش‌ کنم
یا‌ چقدر پاییز را
تا مدام از عشق بگویم
یا نه!
کاش تنها میگفتی...
چقدر شعر دوست داری‌ تا بگویم:
من هم دوستت دارم.


"حامد نیازی"
از کتاب: یک اتفاق ساده

@Hamed_niyazii

نظرات 1 + ارسال نظر
لاله مطوری شنبه 15 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 03:20 ب.ظ

#مسابقه

بقیه می خواهند بخورند،
اما من گرسنگی را می خواهم.
می خواهند بپوشند
من عریانی را می خواهم،
می خواهند خانه ای داشته باشند
من آوارگی را می خواهم!

برای همین نمی توانم با کسی مسابقه بدهم
زیرا همه می خواهند برنده شوند
من می خواهم ببازم!

#محمدماغوط ترجمه #یدالله_گودرزی #شعر_جهان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد